vineri, 22 mai 2009

Pe ce lume traiesti?

Eu realizez ca nu am nicio treaba cu "lumea". Parca-s de pe alta planeta. Trec printr-o perioada in care nu-mi gasesc locul, nu-mi gasesc oamenii, nu-mi gasesc starea. Ma uit mult pe geam, la oameni, tac mult, nu ma grabesc, nu ma mai impacienteaza nimic, ma intristez excesiv cand vad catei schiopatand sau oameni cu probleme, zambesc si rad in sinea mea de copiii mici care se-mpiedica pe strada. Citesc carti ciudate cu creionul in mana (si-n gura) intr-un ritm rusinos intrerupt fiind de lecturile cursurilor sub-mediocre. Eu am lumea mea, da.

Nu-mi place nimic acum. Vreau mai mult si simt ca n-am cum. As pleca intr-un loc plin de oamenii cu mult mai destepti ca mine in care sa ma chinui sa tin pasul. Am nevoie de un mediu care sa ma incarce, din care sa iau, in care sa dau. Cat despre ce pot da unora, nu stiu...uneori cred ca nimeni nu accepta ajutorul meu fatis, prefera sa fure de la mine tot ce eu le-as oferi de bunavoie si mai mult. Asta nu-mi place. Ma secatuieste...
Ma gandeam ca poate-i un fel al vietii de a rade de mine; ca nu-mi place "sa cresc" oameni, nu inteleg disciplina acestui proces, defapt nu-l vad ca pe un proces distinct. E paradoxul omului neintels care vrea sa dea, lumea crede tine numai pentru el, si atunci prefera sa-l "subtilizeze".
Iar despre ce pot da lumii, cred ca este o chestiune de alegeri.

*

Nu vorbesc cu colegii de facultate prea mult spre deloc si atunci cand o fac parca primesc un ciocanel in cap:

- Cum nu stii? (aici numele unui cataret sau formatie ceva) sunt vineri in wish si fetele au intarea libera. Pe ce lume traiesti ?!

Am trecut repede si agil peste situtia de mai sus, dar intrebarea m-a urmarit pana acasa si peste noapte.

Pe ce lume traiesc eu?


In lumea mea:


1. Oamenii conteaza. Ei sunt speranta pentru un viitor mai bun. Ei sunt generatiile internetului, ale echipamentelor nucleare, ale evolutiei genetice, ale terorismului, ale HIV SIDA si ale ator probleme globale. Ei sunt genratiile care vor lupta impotriva a ceea e numit "Idiocracy".

2. Ceea ce dai e ceea ce primesti. Efortul este egal cu cresterea.

3. Oamenii fac lucruri fara a astepta sa fie laudati pentru asta.

4. Oamenii inteleg concepte precum: viziune si valori. Pe cand unii se invart in jurul lor precum niste albine in jurul florilor, altii stau direct pe ele. Se hranesc astfel si asta functioneaza.

5. Timpul si sptiul te transforma la nivelul valorilor.

6. Sunt atat de multe culori si forme ca nici macar Lijphart nu ar face comparatii sau clasificari.

7. Fac macar efortul de a intelege trecutul, in timp ce ma confrunt cu prezentul si constuiesc viitorul.

8. Tot ceea ce esti reprezinta si tot ceea ce ai. Distantia intre cuvant si gand, gand si actiune. Nu intre prima si ultima nota de pe dipolma de absolvire.

9. Este compusa din experiente care duc la optiuni. Cu cat are mai multe optuni, cu atat omul simte ca viata merita traita.

10. Nu exista forma de superlativ pentru Intensitate. Greselile sunt pretioase, iar esecurile succese. Ignoranta e fortata sa-si ascunda chipul.

Lumea mea este ca o cascheta de razboi. Cand am sa ies din ea, am sa pastrez cascheta si o sa-mi amintesc cat bine mi-a facut.

Tu pe ce lume traiesti?

3 comentarii:

cristi spunea...

Doar nu ai raspuns pe bune asta, cred ca pleca respectivul numai dupa puctul 1. :))

mi-a placut...

V. spunea...

bine ma, te votez!

Anonim spunea...

=)) candidezi?